Minnen

Innan jag hann duscha och göra mig iordning för dagen var det tid att torka av sminket och tacka för mig. Efter en dag. Där inte mycket skett. För så är det ofta. Det hela handlar om att familjen ska komma upp,iordning, iväg, hem och sedan i säng. Som föräldraledig är det mitt arbete att ta hand om F om dagarna och hemmet blir min arbetsplats. Det som dock skiljer det från ett vanligt arbete är att jag inte stämplar ut och går hem efter x antal timmar. Nej. Arbetet som förälder fortsätter dygnet runt. Filippa är just nu i en fas där hon är vaken på kvällarna. O de är otroligt påfrestande eftersom det är den lilla tiden som jag brukar använda till mig själv eller spendera med mannen. Egentligen borde jag sova direkt när prinsessan somnat men jag vill så gärna göra något litet för mig. Som t.ex. Planera en kommande babyshower, Liams två födelsedagskalas, Filippas ett årskalas, framkalla foto, ordna med barnens fotoalbum, göra headers till beställning, svara på era kommentarer, redigera bilder, läsa Mamarazzi etc. Min lust till sådanna ting blir alltid mycket större när jag inte arbetar. Det händer nästan aldrig att jag somnar innan klockan slår ny dag. Idag kan jag i vart fall kryssa för att ordna med Filippas 1 års album. Liams album blev färdigt till tre års dagen. Denna gång tänkte jag försöka vara lite mer i fas.
 
 
Album Ordning & Reda.
 
 
Papper, Träbokstäver och Diamanter Panduro. Kanin HM.
 
 
Som jag saknar min gravid mage.
 
 
Små söta klistermärken.
 
 
Siffror som markerar vilken månad.
 
 
Har så mycket bilder och kan inte välja. Ordnade en egen lösning till att sidorna inte kommer att räcka till. Använde mig utan de pappren som jag scrappar på. Tejpade in dem i albumet och vips fick jag två extra sidor att använda.
 
 
Sen klistrar jag ihop ett kort med ett annat kort och tejpar fast det i albumet. Vändbart. Två kort istället för ett.
 
 
Vill spara så många minnen som möjlig av vår lilla ängel.
 
 
De fina dekorationerna fann jag i denna bok som jag köpt i barnbokhandeln!
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Superfint Mikaela. Du är så duktig! Kram

Svar: O du med
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-15 @ 23:24:32
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: michaela- med syskon i magen <3

ojojoj..vilket jobb du gjort på dom fina böckerna!
jag känner verkligen igen det du skriver. när sonen bestämmer sig för att inte vilja sova på kvällen så känns det jättejobbigt! då får jag verkligen ingen tid för mig själv och det gör så klart mycket..

Svar: O extra jobbigt är det när de e under en lång period. Får ingemnting gjort numera ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-16 @ 08:10:51
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Sara

Fint du gjort! Verkligen kul att alltid kunna titta tillbaka. Även för Filippa :)

Svar: Ja Liam ber ofta om att se i album tillsammans. Mysigt.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-16 @ 09:53:39
URL: http://saranicolina.blogspot.se
Postat av: Madde

Jättefint! Duktig du är :)
Kram

Svar: Tack vännen.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-16 @ 15:59:03
URL: http://maddecarlssson.blogg.se
Postat av: Från rosenskimrande till ilsket rött- det ljuva familjelivet.

Oj så fint!! Verkligen!
Jag ligger så mycket efter när det gäller barnens album. Har ca 4000 bilder som behöver sorteras. Borde ju verkligen ta itu med det innan skolan börjar..... :)
Kram!

2013-01-16 @ 22:08:50
URL: http://www.johannaolinnea.wordpress.com
Postat av: Erika

Jättefint! Blev påmind om att hur kul det är att pyssla och fixa med foton.

Ha en fin dag!

2013-01-17 @ 10:56:34
URL: http://erikacao.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej Mikaela! Vilket superfint album du gjort till Filippa! Så duktig du är! Jag skulle själv behöva komma igång med albumen till barnen. Det är ju så kul att titta på kort i ett album jämfört med datorn. Tänkte fråga om det är medium eller large du har på albumet till Filippa? Köpte ett från samma ställe till sonen 09 vitt med en nalle på men det verkar inte finnas längre så detta med hjärtat kunde ju vara fint till vår dotter. Ha det bra! Hälsningar Jenny

Svar: Hej Jenny! Tack. Jag har det stora albumet till 1årsalbum (inget annat skulle räcka till ;) och det lilla till dopalbum. De är superfina. Finns i flera färger om jag inte minns helt fel. Lycka till. Kram.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-17 @ 22:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0