Star Wars Kalas

Vi har startat denna dagen i riktigt lungt tempo. Nu är mannen med L på fotbollsträning medan jag leker med Filippan på golvet. Har planer på en eftermiddag med pyssel. Nedan till Liams födelsedagskalas. Personliga sugrör som ni enkelt gör själva.
 
 
Köp en bok med klistermärken. Finns i leksaksbutiken för billig pening. Inhandla även ett kraftigt papper eller använd er av omslaget på boken. O sist men inte minst på listan sugrör. Dessa fann  jag hos Lagerhouse. Ni behöver även sax och tejp.
 
 
Klistra på klistermärkena på det hårda pappret. Detta gjorde jag och L tillsammans. Klipp runt figuren. Antingen precis kant i kant eller lämna en rand runtomkring.
 
 
Fäst figurerna med en tejpbit på baksidan av sugröret.
 
Klart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vilken fiffig och kul idé!

Din blogg verkar väldigt trevlig, härlig och glad. Lägger in den bland favoriterna så hittar jag enklast tillbaka! :)

Svar: Tack vännen så glad jag blir. Försöker vara positiv och göra inspirerande inlägg till er. Lägger till dig med. Kramar
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-13 @ 19:12:56
URL: http://mammamix.se
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Smart idé! Tack för det :-).

kram

Svar: Tack själv vännen. Jag har tappt bort mitt lösen till dig igen =(
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-13 @ 19:26:36
Postat av: Zarah - mamma till två små

Vilka roliga sugrör! Kul för Liam :) och hans kompisar såklart!

2013-01-13 @ 19:34:41
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Emma

Men GUD vad du är pysslig och påhittig, om jag vore hälften så fantasifull så skulle jag va lycklig! :) Köpte sugrören till charlies kalas, tyvärr smakar det papper om dom när man dricker och dom blir lite snuskiga (som när man sugit på en klubba med sån där papperspinne för länge, blä) och uppblötta efter en liten stund, men som sagt dom är SNYGGA!! ;)

Mailar dig om bloggdesign igen, är så sugen på en ny (och du kan ju behöva nåt att sysselsätta dig med, höhö) men kan inte komma på några fina bilder. Ska kolla på det!

Ja jag lovar att ta det lugnt! Tar en dag i taget nu och känner efter hur det känns, längtar så tills bebis kommer och är också väldigt nyfiken på vem det är där inne!!!! Kram och jag saknar dig!

2013-01-13 @ 21:39:22
URL: http://lillaemma1984.blogg.se
Postat av: Johanna / Fru form o fix

Jättefint och smart, det här tipset ska jag spara!

Svar: Tack. Roligt att inspirera. Jag älskar själv sådanna tips. Kram
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-15 @ 08:51:58
URL: http://jdolk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0