Weekend i Danmark

Nu Ä.N.T.L.I.G.E.N är det tid för semester. I alla fall för några dagar. Imorgon bär det av. 4 dagar i Danmark för besök på LaLandia och LegoLand. Sedan återstår bara fem arbetsdagar innan mannen är hemma med oss i fem hela veckor. Helt fantastiskt underbart mysigt ska det. Även om jag vet att jag kommer hyperventilera mellan varven. Att vara tillsammans hela familjen 24/7 kan vara en aning påfrestande vissa stunder. Det är ngt vi lärt oss under våra fem år som föräldrar. Att vi inte på många år kommer bli riktigt lediga. Där finns alltid ett visst ansvar. Även om vi har barnvakt. Dagarna fylls med vardagliga ting trots semester och det är viktigt att försöka sänka förväntningarna och ge varandra utrymme för vila. Jag kommer definitivt kräva en del tid för bara mig. För precis som vi önskar våra barn en fantastisk sommar med lek och roliga ting har även vi en vilja och behov. För min del är det en stunds T.Y.S.T.N.A.D utan gnäll, tjat och trots. Mannen min han hittar ni på golfbanan, vid en sjö eller i svampskogen. På önskelistan står dessutom liiiite tid för bara mannen och mig på tu man hand.
 
MEN imorgon väntar F.A.M.I.L.J.E.T.I.D tillsammans med bad och äventyr. En resa vi hoppas blir ett minne för livet.
 
MEN först ska här packas...
 
Bild: We Heart It
 
Och DET är något som oftast faller på mammans lott. I vart fall i denna familjen. Här hemma hör det lite till. Att mamman ska gå runt med våtservetter, bananer och vatten i väskan, varma/svala ombyten om någon fryser/eller är varm, och plåster utifall att olyckan är framme. O inför sådana här lite längre turer. Tillkommer såklart en hel del andra ting för att lösa de flesta situationer utan tårar. Ur genusperspektiv skulle jag antagligen överlämna i vart fall hälften av packningen till karln men jag är för kontrollfreak när det gäller planering och skulle aldrig låta någon annan packa min väska. A:s uppgift blir istället att få in allting i bilen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

E de Me resten av fam? Hälsa i så fall:-) stuga på lalandia? Vi va på Legoland i fjol o bodde på campingen. Men den verka skulla va stängd för renovering iår:-( hoppas ni får bättre väder än vad vi hade! Kram kram

2013-06-26 @ 20:37:03
Postat av: mamma

Minns vår familjs semesterresor. Precis så. Jag packade allt och lite till och pappa fick trolla för att få plats med allt. Ha en jättehärlig resa. Kramis

2013-06-27 @ 00:48:20
Postat av: Mathilda

Haha, precis så är det här också. Jag packar (okej, fästmannen packar sina egna saker - så klart!) och får fixa med de där små sakerna som underlättar resan eller förvandlar gnälligt barn till nöjt osv och fästmannen får lotten att trolla in allt i bilen. Bra fördelning, tycker jag, som hellre irrar runt hemma än att bära tungt till bilen och lägga ett pussel i bagaget ;-)

2013-06-27 @ 13:25:31
URL: http://mammamix.se
Postat av: Zarah - mamma till två små

Vi ska till Danmark i början på augusti. Längtar så mycket! Men först blir det Stockholm och lite mer "enkla" resmål. Hoppas att ni får en härlig resa!

Kram

2013-06-27 @ 14:24:07
URL: http://zaraholine.com
Postat av: emma sofie

Hehe det är likadant här hemma :)

2013-07-02 @ 10:42:24
URL: http://frokenemmapemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0