Vårfint

Vilken otroligt vacker vårdag vi haft idag. Sångstunden blev tyvärr inställd men vi fick istället en mysig fm med finaste Tant Nea på stan inklusive lyxlunch på Waynes (inte för att den är speciellt lyxig men nästan 100;- för en kycklingwrap och en Cola är lyx jämfört med min lunch här hemma om dagarna!). Eftermiddagen spenderade jag och barnen på biblioteket. Efter köpte vi varsin av vårens första glassar som vi åt medan vi promenerade hem tillsammans med familjens pappa i solskenet. Ja. Vi har haft sämre dagar om man säger så.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vårfint i Filippans garderob. Det är verkligen den mest ombytliga garderoben här hemma. Därav är det mest de ni får se på bild här inne. L är fortfarande i samma stl som förra året när mamman hans köpte lite extra stort, jag använder leggings, linne och tunika på rutin och mannen är inte vidare bortskämd med något vidare klädkonto. Han spenderar sina pengar på golf istället. Det gäller att prioritera. En av de sakerna jag längtar efter med att börja jobba igen. Ökad inkomst och att få en anledning till att köpa nya kläder, fixa med hår och make om morgonen. Det är något jag inte väljer att lägga stor vikt vid som mammaledig!

Kommentarer
Postat av: lina

Sååå fina mössor! Var är dom ifrån? Astrid behöver huvudbonader till vår och sommar.

Stor kram

Svar: HM =) 9;- stycket. FYND!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-06 @ 21:38:56
URL: http://Bubblanochjag.blogg.se
Postat av: Lina

Hej Mikaela.
tack för din fråga. Jag brinner ju för dessa frågeställningar och det står mig extremt nära om hjärtat.
Jag tycker att äggdonation är väldigt bra för de som behöver det. Nu är Astrid en produkt av mig och Fredrik men jag hade absolut inte varit negativ till étt donerat ägg om det inte gått med mina. Tack och lov gjorde det det! Problematiken med äggdonation är väl just nu väntetider som kan uppgå emot 2,5 år i vissa delar av sverige. Hemskt! Detta gör att barnlängtande par med dåliga ägg drivs till kliniker i europa och främst Riga och Helsingfors. En behandling kostar upp emot 100000.-. Detta ska betalas ur egen ficka och många belånar både hus och hem för att ha "råd" med barn. Fruktansvärt. Men vem vill vänta 2,5 år? Dessutom finns det en åldersgräns i sverige som i skåne ligger på 38 år. Då gäller det att man får reda på att äggen är dåliga så man kan ställa sig i kö i tid. Hur stressande är inte det i en redan stressad situation.
Skåne har även höjt ersättningen från 3000.- till 11000.- till de kvinnor som donerar ägg. Självklart ska detta inte bli någon finansiell fråga för kvinnorna men Skåne har nästan helt fått bort köerna i och med detta. Något jag tycker är väldigt bra!! Man kan aldrig sätta sig in i situationen kvinnan finner sig i när man får veta att äggen är odugliga. Jag är ju inte själv i den sitsen, men har många vänner i barnlängtan föreningen som sitter i den sitsen. Fruktansvärt! Så finns det kvinnor som vill donera ägg till dessa kvinnor anser jag att det är änglar förklädda till människor! Vilken gåva de ger.
Hoppas jag svarade på din fråga utan att "svamla" allt för mycket.

STOR KRAM

Svar: Det är verkligen helt otroligt att man som kvinna nästan ser det som en självklarhet att få barn när man hör alla historier om ofrivilligt barnlösa. Så synd att det inte bara ska handla om kroppsliga ting utan även om vem som har råd att få bli förälder. Har skrivit lite på din blogg också. KRAMAR
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-06 @ 22:40:01
URL: http://Bubblanochjag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0