TACK

Vill börja med att tacka alla som hört av sig med peppande och omtänksamma kommentarer här på bloggen, via mail, sms eller telefon. Det betyder jättemycket att ni är så otroligt stöttande. Dock verkar det som att även om jag berättar om och om igen. Förklarar. Så förstår jag inte riktigt. Vill inte förstå. Tanken. På vad som ska komma. Har inte sjunkit in än. O. Vem vet när den gör det.
 
Började även denna dag på öronspec. Fick förutom min läkare idag träffa en kirurg. Hade lovat mig själv att idag skulle jag vara stark. Inte gråta. Detta kommer bli bra. Men efter nödvändig men ond behandling av infektionen på höger trumhinna och ännu fler negativa besked. Kom tårarna i alla fall. Tydligen är det ngt med min trumhinna på höger öra som eventuellt trycker mot nerver i mellanörat vilket kan medföra risker för ansiktsnerver och hjärnan. Jag visste inte ens att denna risken fanns. Är så fallet blir det operation först för att motverka av dessa risker finns och sedan eventuellt ytterligare en operation om där finns något att göra för rädda delar av min hörsel. Nu har jag fått remiss för röntgen och även till rehab. O ännu en gång. Vänj dig vid tanken på hörapparat på bägge öronen. Även om jag vet att jag får hjälp. Känns som det hela blir värre för varje läkarbesök.
 
MEN eftersom jag ändå inte riktigt förstått allting. Fortsätter jag som vanligt. Det är lika bra. Går jag in i väggen. Då får så bli. En dag kanske allt sjunker in. Antagligen när jag sitter där med två hörapparater. Eller ligger på operationsbordet. Tills dess. Vill jag leva så vanligt som det går.
 
 
Nu till något mer positivt. Som jag valt att fokusera på framöver. Var på ett super inspirerande möte igår. Jag har nämligen varit nyfiken på itrim. O det visade sig vara preciiis vad jag behöver. itrim är väldigt individuellt men i mitt fall skulle det innebära. Personlig samtal med hälsoexpert var tredje vecka. Där kontrolleras även vikt och mått. Vilket jag i vanliga fall är sisådär att gå efter. Antingen väger jag mig för ofta. Eller så tänker jag att jag antagligen måttat fel när jag minskat eller ökat. Är väldigt duktig på att vara negativ mot mig själv. Behöver verkligen att en utomstående person tar dessa måtten och sen kan jag ta positivt eller negativt utefter det. Varannan vecka är det dessutom gruppmöte med information om mat, motion och motivation. För mig skulle itrims program innebära. På ett ungefär. Specialkost i tolv veckor. Sedan en sakta övergång till att äta som vanligt igen fast i hälsosamma portioner och utan onödigt mycket kolhydrater. itrim har även en jättefin motionsavdelning där man tränar efter pulsklocka i intervall pass. Dessutom testas konditionen och mängden muskelmassa i kroppen. Snabba promenader med stegräknare rekommenderas utöver 1-3 träningspass à 30min i veckan. Mitt intryck är att itrim är ett väldigt sunt koncept och främst kommer jag välja dem eftersom de fokuserar på en varaktig viktminskning. En ny livsstil. Ingen diet. Jag har testat det mesta. Och lyckats gå ner både 5, 10 och ännu fler kilon men plötsligt sitter de där igen och lite till med de. Jag behöver verkligen någon som kan guida mig rätt i djungeln hur kroppen fungerar som bäst. Det är så lätt att säga att jag sparar pengarna och gör det själv. Men efter att nu senaste ett och ett halvt året ha minskat 10kg tre gånger och ökat lika mycket känner jag att nej jag fixar inte detta. Jag vill bli motiverad, peppad och få hjälp till ett bättre liv. Att itrims lokaler dessutom ligger tio minuter gångväg hemifrån minskar heller inte oddsen för att det skulle kunna fungera. Eller jag menar. Det ska fungera.
 
Nu avvaktar jag bara svar på om jag kommer opereras. Eftersom jag vill gå in i detta 110% vill jag inte behöva bryta efter tre veckor. Men sen. Förhoppningsvis i Januari. Då kör vi. Det kommer vara värt varenda krona.
 
 
 
 
 

Tröstshoppa snyggaste träningskläderna från Gina Tricot kanske?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej vännen, det låter som om du har det riktigt tufft med öronen. Kommer ihåg att du hade mycket problem som liten också. Men jag hoppas och tror att doktorerna kan hjälpa dig så att hörseln blir bättre och så du slipper ha ont! När jag tänker efter så kommer jag på flera personer i min omgivning som har hörselapparat, men det är inget jag tänker på när jag träffar dom. Det kommer att gå galant ska du se!
Kramar från Cissi

2013-11-22 @ 19:37:40
Postat av: Mathilda

Vilka tuffa besked du fått i det senaste, förstår att det känns svårt och jobbigt att behöva vänja sig vid tanken på hörapparat. Tror jag hade reagerat precis så som du gör, på "barnsligt vis". Man är inte mer än människa och inte heller så stor eller stark när jobbiga besked når en. Sänder tusen kramar!

2013-11-26 @ 13:20:50
URL: http://mammamix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0