En Till Idè

Någonstans mellan barn, jobb, vardag, måsten och övrigt. Fångar jag en massa idéer som jag önskar skapa. Kan verkligen vara envis när det kommer till detta och inte ge mig förrän allt är klart. O perfekt. Ja jag är perfektionist. Fast jag är inte så pedant längre. Som jag var förr. Det fick jag skippa när jag blev tvåbarnsmamma om jag skulle få någon tid över till mig. Men i alla fall. Ofta får jag dessa tankar på ting. Bilden nedan har jag sparat i min inspirationsmapp på datorn länge. 

 

 

Nu är min tanke att inspireras av denna "prinsessan på ärten" säng den dagen vi flyttar till större. Då får nämligen Liam en ny stor säng och Filippa får ta över den nuvarande barnsängen. Lite beroende på när detta blir kanske barnsängen får agera soffa i flickrummet tills Filippa är trygg att sova från spjälsängen i eget rum. I vart fall. Till sak. Jag älskar intrycket av alla madrasserna och fick då en idé om att sy en sängkappa i flera olika tyger för att få lite av samma effekt. För att sedan kanske höja den egna sängen med en eller två till madrasser och bädda med fina lakan. Tål att tänkas på. Men inte för länge!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0