Welcome Home

 
Hämtade ut Leilas nya inredningsbok på Posten igår. Jag är kär. O mer säker än någonsin hur jag vill att vårt framtida hus ska ta form...
 

Många vackra bilder.
 
 
Har länge drömt om ett hallbord med blommor.
 
 
Det där köket.
 
 
Här hade jag kunnat sova gott.
 

Älskar mixen i det ljusa vardagsrummet.
 
 
Många vackra stilleben.
 
 
O vad jag önskar mig det där kreativa kontoret.
 
MEN det är inte det viktigaste.
 
Ibland. Ganska ofta faktiskt. Slår det mig. Exakt hur lyckligt lottad jag är. Som har tre underbara att komma hem till. Tre människor som älskar mig mest i världen. Som har saknat mig. Som jag älskar och har saknat. Som alltid finns där. Och älskar mig som mannen säger "i alla fall". Först tyckte jag det lät negativt. De där med "Jag älskar dig i alla fall!" för jag fokuserade på den negativa delen i det. Men när jag vände på det hela. Fann jag LYCKAN. Han älskar mig i alla fall. Trots alla mina fel och brister. Om det är något jag vill önska mina barn i livet. Är det någon som älskar dem i alla fall.
 
Vissa dagar förstår man lite mer än andra. Exakt hur mycket de där personerna betyder. Att jag kan komma hem. Få pussar och kramar av mina små. För att sedan somna i mannens trygga famn på kvällen. Igår var en sån där dag. Då jag var extra lycklig över att någon fanns där hemma för att önska mig "Välkommen Hem". För igår behövde jag någon som älskade mig oavsett.
 
Tyvärr skriver jag lite i gåtor här än. Eftersom jag inte riktigt vet vad som kommer att ske. Men gårdagens besök på VC resulterade inte i den quick fix som vad jag hade hoppats. Remiss har skickats till stora sjukhuset och antagligen väntar månaders väntetid innan jag förhoppningsvis kan opereras och kan börja leva normalt igen. OM det går att operera vill säga. Som skrivet. Jag vet ingenting ännu.
 
Men det är det svåra som gör oss starka och förstå livets riktiga mening!

Kommentarer
Postat av: mamma o mormor

Min älskade dotter, nu tänker jag positivt och det kommer att gå bra. Tänk nu är ni mina kära snart hos mig på besök igen och det är en underbar del av livets mening för mig.

2013-10-02 @ 23:03:24
Postat av: Mathilda

Skickar en kram!

2013-10-03 @ 16:03:14
URL: http://mammamix.se
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Oj, det låter tufft och jobbigt! Men ni är starka tillsammans! Jag hoppas inte det är allvarligt.... KRAM!

2013-10-03 @ 21:51:35
Postat av: Lisa

Det låter jobbigt, men tur att du har din familj, det finns inget bättre när livet försöker sparka på en! Måste bara tacka än en gång för den underbara namngirlangen, den fick oerhört många komplimanger på Kalles fest. Tack så jättemycket, vi är så nöjda <3

2013-10-07 @ 16:39:22
URL: http://lisashorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0