Gör Din Egen Girlang

Jag vet att mina pysselinlägg är uppskattade. O jag har fått många mail om hur jag gör mina girlanger. Så jag tänkte tipsa er. Om ni har tid och lust. Att klippa och klistra.
 
Fann denna "Bygg din egen girlang" mall när jag var på besök i Stockholm.
 
 
Finns att köpa hos Mokkasin i svart.
 
Sedan köper ni papper hos t.ex. Panduro. Jag rekommenderar ett tjockt papper/kartong.
 
Ni behöver även bra saxar. Jag använder en lite större och en liten formad.
 
Rita ut mönstret med mallarna på pappret och klipp till dina bokstäver/symboler.
 
Köp en håltång. Jag använder denna.
 
Gör hål i kanterna av varje bokstav/symbol.
 
Fäst girlangen med hjälp av brads.
 
Det kräver lite tid och tålamod. Plus en investering i lite olika material, verktyg etc. men det blir ju så fint och personligt när det är färdigt.

Ta Da...
 
Din Egen Girlang i Valfri Färg!

Kommentarer
Postat av: familystories.blogg.se

Tar du mycket betalt för dina girlanger? Jag ska mejla dig! Har haft fullt upp i dagarna men hör av mig inom kort. :-) Kram!!

2013-09-09 @ 11:12:07
URL: http://familystories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0