Best Birthday Ever

Så i torsdags fyllde jag då 30 år. Ingen kris MEN allt känns det lite konstigt. För jag var ju 15 alldeles nyss? Åren mellan 25-30 har varit de som gått absolut fortast och jag har inte riktigt hunnit med att förstå vart de tog vägen. Nu är jag i alla fall 30 och det känns helt okey. Jag har hunnit med mycket som jag velat mellan 20-30 och har dessutom sparat massor med godsaker till livet därefter. Mina mål mellan 30-40? Köpa hus, bli butikschef och kanske längre fram en till bebis. Om livet sig så vill. Annars tackar vi för de underbara två vi fått.
 
Jag är så otroligt lycklig. Som kan vakna varje morgon och med glädje gå till jobbet för att sedan varje eftermiddag vara minst lika glad över att komma hem till min familj igen. Då har man väl hittat rätt skulle jag vilja säga. O ordentligt firad har jag blivit. Mamma har varit nere i Skåne hela veckan, skämt bort oss, lekt med barnen och vi har fått prata (utan telefon mellan) i lugn och ro. På min födelsedag väcktes jag av skönsång. Åt tårta (som jag och barnen bakat tillsammans kvällen innan) tillsammans med min lilla familj till frukost och öppnade paket. Därefter fick jag några timmars vila innan mannen kom hem med rosa vackra rosor till födelsedagsbarnet. Kvällen avrundades med fika besök av svärmor, ännu mer vackra blommor och glasstårta tillsammans med barnen. På kvällen när vi nattat de små åt vi kräftor tillsammans bara jag och A. Vill även säga tack för alla gratulationer på sms, instagram och Facebook.
 
På fredagen var det sedan länge bestämt att vi skulle gå ut och äta middag på en restaurang i stan. Jag har haft svårt att veta vad jag önskat mig och tyckte det var en bra idè att alla följde med ut och åt istället för att köpa presenter. Vi hade det så jättemysigt och jag är så otroligt glad över min familj och våra vänner. Tänk att jag har så många som bryr sig om mig. Under kvällen fick jag även mitt livs största överasking. Och jag som redan fått så mycket fint....
 
 
Finaste födelsedagskortet. Man blir aldrig för gammal för rosa.
 

Klocka från A och barnen.
 

Glassmaskin från Linn, Henrik och barnen.
 

Rituals goda duschkräm och body lotion även dessa från Linn, Henrik och barnen (Som de skämmer bort mig!)
 

Blommor från A och svärmor. Fick även blomster av Nickan, Daniel/ Winda  och Eva.
 
 
Och sen. Till den stora överraskningen. Något jag aldrig kunnat gissa. Kanske ett bidrag till men inte såhär. Det är nämligen så. Att min tokiga familj och våra vänner har samlat ihop en resa till Paris för mig och A i oktober. Semestern är ordnat, biljetterna och hotell bokat. Bilden ovan är utsikten från där vi ska bo. Barnen har barnvakt av mormor och farmor/farfar. Bara att packa och flyga iväg. Jag och A har aldrig rest tillsammans. Så detta ska bli så otroligt spännande och roligt. Har ägnat de senaste kvällarna på att ta reda på allt om Paris. Det har varit ett dröm resmål för mig länge. Men det är ju så svårt att ta sig iväg. Bara vi två. Det finns alltid någon annanstans pengarna behövs eller en liten som behöver vår uppmärksamhet mer. Men nu. Nu så. Vi ska till PARIS!!!
 

Kommentarer
Postat av: Anneli *Barntipsbloggen*

Vilken underbar födelsedagspresent :)

2014-08-24 @ 21:24:53
URL: http://barntipsbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0