Baka Baka Liten Kaka

 
 I veckan gjorde vi något som barnen längtat efter. Vi tjuvstartade julen med ett klassiskt pepparkaksbak. Jag hade köpt Pippis pepparkaksformar till samlingen vilket var riktigt populärt hos Filippa som bara älskar allt som har med Pippi att göra. Sen ville hon självklart baka på golvet. Precis som Pippi. Men där satte mamma stopp. Istället sjöng vi "En sockerbagare" och bakade tillsammans vid köksbordet. Liam var SÅ duktig i år. Kavlade, tryckte ut och la själv på plåten. Filippa behövde lite mer hjälp. Men bägge klarade av konsten att låta mer pepparkaksdeg hamna i magen istället för i ugnen. Precis som det ska vara.
 

Mina älskade. Tänk att jag har två barn. Två som gör alla "måsten" kring jul det SÅ värt det. För lyckan i deras ögon. Är den bästa känslan.
 
Har fått en del gjort i veckan. Julkort och foto presenter till familjen är på framkallning, barnens julkläder är i box och Filippas presenter klickade jag hem allihop från Lekmer. Skönt att få de mesta i ordning. December är en intensiv månad med så mycket annat att jag gärna gör allt detta fix innan för att det fortfarande ska vara roligt. Blir oftast inte så mycket glädje kring alla förberedelser om man är stressad. Nu ska jag sova. Blir en helg på jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0